Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Korporaal Machinisten opleiding ( KOMA 85 ? ) 1970

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

BETREFFENDE KOMA 85 A:
    Van deze klas zoek ik nog drie personen waarvan er drie op de bijgaande foto van april 1970 staan.

B.(Dave) Blokker, marine nummer 14448, woonde in 1970 in Hillegom, werkte in 1982 bij Draka Polva in Enkhuizen, staat achter de persoon rechts voor.

W.J.(Willem) Rutten, marine nummer 38206, zat in 1968/1969 op de Hr. Ms. Luymes, woonde in 1970 in of rond Arnhem, zat op de Hr. Ms. Friesland D 812 tijdens de West trip in 1976/1977 en heeft hierna de dienst verlaten, staat geheel links op de foto achter de kapstok.

A.P.B. Kramer, marine nummer 24336, woonde in 1970 in Zeist, had rood haar, kwam van Koma 84 naar Koma 85.[/QUOTE]

Click image for larger version

Name:	16.10 Koma 85A 02-1970 decade 3.jpg
Views:	2
Size:	5,57 MB
ID:	265529

Reactie

Gisteren 03-01-2020 hebben wij met de hulp van een Koninklijke marine collega op Facebook Willem J. Rutten weten te lokaliseren.

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.

Reactie

Vandaag, 06-01-2020, van de broer van de nog gezochte klasgenoot van Koma 85 A, B. ( Dave ) Blokker, vernomen dat B. ( Dave ) Blokker op 01-10-2015 is overleden.

Dave R.I.P.

Reactie

Wij zijn nu op zoek naar de laatste klasgenoot van Koma 85A n.l. A.P.B. Kramer.

Wat wij van hem weten is dat hij in 1970 in Zeist woonde, rood haar had en op de Hr. Ms. van Speijk, F 802 heeft gevaren.

Wie kan ons verder helpen?

Reactie

In een ingeving heb ik in de Naamboeken gezocht. Jullie klas wordt voor het eerst genoemd in de editie van 1972. Kennelijk zijn jullie op 1 maart 1971 KPLMACH geworden? Helaas staat Kramer er niet tussen. Hij heeft dus waarschijnlijk de opleiding niet gehaald, ook al omdat hij van klas 84 naar 85 was teruggezet?

Heb je al navraag gedaan in de Facebook groep van de Van Speijk?

Click image for larger version  Name:	2020-01-08 09.46.45.jpg Views:	0 Size:	899,6 KB ID:	324862

Click image for larger version  Name:	2020-01-08 09.57.47.jpg Views:	0 Size:	891,9 KB ID:	324864
            Bijgevoegde Bestanden
            "Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
            "Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
            ..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
            https://duurzamehuizenroute.nl/locat...g-1905-veendam

Reactie

Achter sommige namen staat "KLO".
              Weet je wat dit inhoudt Paul
              Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Het is een medaille. Zou best wel eens kunnen zijn voor de militaire vijfkamp.
                SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

Reactie

KLO: Kruis van de Nederlandse Bond voor Lichamelijke Opvoeding voor betoonde marsvaardigheid

Bron: https://www.unithistories.com/office...tch_navyK.html
                  Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

j.sprong schreef Bekijk Berichten
                    Achter sommige namen staat "KLO".
                    Weet je wat dit inhoudt Paul
                    Kruis (NL bond) Lichamelijke Opvoeding voor betoonde marsvaardigheid, beter bekend als (Nijmeegse) Vierdaagsekruis.

Reactie

Paul Joosten schreef Bekijk Berichten
                      In een ingeving heb ik in de Naamboeken gezocht. Jullie klas wordt voor het eerst genoemd in de editie van 1972. Kennelijk zijn jullie op 1 maart 1971 KPLMACH geworden? Helaas staat Kramer er niet tussen. Hij heeft dus waarschijnlijk de opleiding niet gehaald, ook al omdat hij van klas 84 naar 85 was teruggezet?

Heb je al navraag gedaan in de Facebook groep van de Van Speijk?

Click image for larger version Name:	2020-01-08 09.46.45.jpg Views:	0 Size:	899,6 KB ID:	324862

Click image for larger version Name:	2020-01-08 09.57.47.jpg Views:	0 Size:	891,9 KB ID:	324864

Het klopt Paul dat wij op 01-03-1971 korporaal machinist zijn geworden. Leuk om het ellebogenboek te zien met onze namen erin.

Wij denken inmiddels ook dat A.P.B. Kramer geen korporaal machinist is geworden toen.

Zal eens een lijntje uitwerpen op de Facebook pagina van de van Speijk.

Hartelijk dank voor je hulp.

Reactie

Ook in mijn WEMNT-klas (1979) zaten wel collega's die een vorige voortgezette vakopleiding niet gehaald hadden. Wanneer ze dan weer teveel onvoldoendes haalden werd ze medegedeeld dat ze nooit meer voor een KPL-opleiding in aanmerking kwamen. Doorgaans verlieten ze dan vrij vlot de dienst omdat zoiets betekende dat ze ingedeeld werden in bevorderingsgroep 1 (soort opvolging van de Militair Werkman) en tot hun veertigste geen bevordering zouden krijgen. Daarna werd je uiteindelijk nog wel "VBZ-korporaal". Dat zou Kramer dus ook wel eens overkomen kunnen zijn vermoed ik.

Aangezien ik zelf ook ooit op de van Speijk F802 geplaatst was (vlak voor de uitdienststelling weliswaar, en heb er geen meter mee gevaren) ben ik lid van de besloten Facebook groep. Jij niet geloof ik? Zal ik een oproep plaatsen?

Reactie

Paul Joosten schreef Bekijk Berichten
                          Ook in mijn WEMNT-klas (1979) zaten wel collega's die een vorige voortgezette vakopleiding niet gehaald hadden. Wanneer ze dan weer teveel onvoldoendes haalden werd ze medegedeeld dat ze nooit meer voor een KPL-opleiding in aanmerking kwamen. Doorgaans verlieten ze dan vrij vlot de dienst omdat zoiets betekende dat ze ingedeeld werden in bevorderingsgroep 1 (soort opvolging van de Militair Werkman) en tot hun veertigste geen bevordering zouden krijgen. Daarna werd je uiteindelijk nog wel "VBZ-korporaal". Dat zou Kramer dus ook wel eens overkomen kunnen zijn vermoed ik.

Aangezien ik zelf ook ooit op de van Speijk F802 geplaatst was (vlak voor de uitdienststelling weliswaar, en heb er geen meter mee gevaren) ben ik lid van de besloten Facebook groep. Jij niet geloof ik? Zal ik een oproep plaatsen?

Ik zou het op prijs stellen dat jij een oproep plaatst op de Facebook site van Speijk F802.
                          Ben hier inderdaad geen lid van en heb vanmorgen een verzoek ingediend om lid te worden maar ik zie dat de beheerder Klaas Helder is die naar ik heb vernomen recent is overleden.

Het gaat dus over A.P.B. Kramer, woonde in 1970 in Zeist, had rood haar en heeft op de Hr. Ms. van Speijk, F 802 gevaren ( tijd span weten wij niet ).

Mijn dank is groot.

Reactie

Klaas Helder is inderdaad recent overleden zie ik op zijn Facebook profiel. Ik heb in de van Speijk groep zijn overlijdensbericht gedeeld en gevraagd of iemand de familie kent en kan vragen of ze een andere beheerder kunnen aanwijzen. Ook heb ik namens jou een oproep betreffende Kramer geplaatst. Mocht dat succes hebben hoor je dat uiteraard.

Reactie

Hartelijk dank Paul.

Reactie

Working...
                              X