Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Korporaal Machinisten opleiding ( KOMA 85 ? ) 1970

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Korporaal Machinisten opleiding ( KOMA 85 ? ) 1970

Koma 1970.jpg
    Wie weet wat er van deze heren zijn geworden? heb er inmiddels al een paar gevonden.
    Van links naar rechts:
    Rinus Hage ( heb contact met hem ), Paul van Marion, Heer X ( naam vergeten ), Jan Kromhout, Willem Gooren ( heb contact met hem ), Lois Mohr, heer X ( naam vergeten ), Arie Bruggink ( R.I.P. ), Paul Visser, Lau van der Kraats ( ben ik zelf ), Willem Thiele, Gijs Mus, Heer X ( naam vergeten ), Leen Beekhuizen, Heer X ( naam vergeten ), Zoef de Haas.

De naam zoef de haas was dat toevallig Zum Vörde zive Vording
    De naam is zeker fout geschreven en bijna niet uit te spreken

Als dat zo is heb met hem in Augustus 1965 gezeten in Bak 316 ?? Hollandse Rading EMV geloof .
    Ik hoor wel of ik fout zit Leuke foto.

Reactie

Ik weet de naam niet meer van de heer de Haas, wij noemde hem altijd "Zoef de Haas", ik kan mij nog wel herinneren dat hij als korporaal machinist op de Hr. Ms. Drente D816 voer in 1971/1972.

Reactie

Het schijnt dat de heer Gijs Mus als ltz 1 en Leen beekhuizen als ltz 2oc ( het dienst vak is niet bekent ) de dienst hebben verlaten volgens een oud studie genoot uit de KOMA klas.
        Wie heeft deze personen gekend en weet waar ik ze kan bereiken?

Reactie

Uit het Naamboek officieren 2006 de navolgende informatie:

G. Mus - 1950 - (ZM.24) (MARM.) ltz.sd. 2e kl. 1 sept. 1991, ltz.t. 2e kl. 1 aug. 92, 2e kl. o.c. 18 april 94, 1e kl. 18 okt. 99, FLO 01-07-2003
          Dhr Mus is geen LTZVK geworden maar (al vrij jong) LTZSD. Ik vermoed dus dat hij SYSTECH geweest zal zijn met de daaraan gekoppelde versnelde bevorderingsgang. Op 1 augustus 1992 is het korps SD opgeschoond en is hij "van bestemming veranderd" en LTZT geworden. Rond die tijd is ook het korps VK opgeheven en werd je na AOO dus niet meer 'vakbaas' maar LTZ2 in je 'eigen' korps. Dat gebeurde ook met dhr. Beekhuizen, die kennelijk echter geen 2OC meer is geworden:

L. Beekhuizen - 1949 - (ZM.24) (HMV.4) (MARM.) (NATO.) ltz.t. 2e kl. 5 okt. 1998, FLO 01-08-2001
          "Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
          "Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
          ..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
          https://duurzamehuizenroute.nl/wonin...s-1905-veendam

Reactie

Paul, bedankt voor de info.
            Zou je zo vriendelijk willen zijn om de gebruikte afkortingen voluit te schrijven?
            Ik ben al sinds 1974 uit de K.M. gegaan en zou niet weten wat de gebruikte afkortingen betekenen.
            Nu weer verder zoeken waar deze twee zijn gebleven.

Reactie

Tuurlijk. LTZVK is Luitenant ter Zee van Vakdiensten, LTZSD idem van Speciale Diensten, SYSTECH is een in de jaren '60 opgericht dienstvak SYSteemTechnicus. Hierin werden geen matrozen aangenomen maar het werd gevuld met KPL's en OOFF'n uit de diverse technische en wapentechnische dienstvakken. Betrokkenen werden op rijkskosten naar de Anthony Fokkerschool in Den Haag gestuurd en kregen na het halen van een MTS-diploma aldaar hun overgang en een gegarandeerde snellere bevorderingsgang. Hieraan zijn wel meer topics gewijd dus kijk even in de zoekradar wanneer je hierover meer wilt weten. AOO is adjudant OOFF. De afkortingen tussen ronde haakjes zijn de medailles die betrokkenen hebben behaald. Beiden hadden de zilveren medaille voor 24 jaar eerlijke en langdurige dienst en de marinemedaille (tenminste zes jaar operationeel gevaren). Beekhuizen heeft daarnaast twee medailles voor operaties in of bij voormalig Joegoslavië. Heb ik ze dan allemaal gehad?

Reactie

FLO is dan de datum dat ze uit dienst zijn gegaan?

Reactie

Correct, dat is de afko voor Functioneel Leeftijds-Ontslag. In jouw tijd was die nog voor iedereen 50 jaar maar die wordt de laatste jaren stapsgewijs verhoogd tot zeker 60 en het eind is nog niet in zicht.

Reactie

Heb inmiddels Leen Beekhuizen gesproken, heb het adres en telefoon nummer van Gijs Mus maar is niet thuis en ook het adres en telefoon nummer van Lois Mohr maar hij is ook niet thuis.
                    Mijn zoeklijst wordt kleiner.

Reactie

Update tot nu toe over mijn zoektocht naar KOMA 85 klasgenoten ( zie foto ):
                      Van links naar rechts: Rinus Hage ( heb ik contact mee ); Paul van Marion ( heb ik contact mee ); De heer X ( naam vergeten ); Jan Kromhout ( zit op zijn spoor ); Willem Gooren ( heb ik contact mee ); Lois Mohr ( heb ik contact mee ); De heer X ( naam vergeten ); Arie Bruggink ( R.I.P. ); Paul Visser ( nog niet gevonden ); Lau van der Kraats ( ben ik zelf ); Willen Thiele ( nog niet gevonden ); Gijs Mus ( heb ik contact mee ); De heer X ( naam vergeten ); Leen Beekhuizen ( heb ik contact mee ); De heer X ( naam vergeten ); Henny de Haas ( nog niet gevonden ).
                      Ik verzoek een ieder die kan mij te helpen in mijn zoektocht.

Reactie

Update tot nu toe over mijn zoektocht naar KOMA 85 klasgenoten ( zie foto ):

Van links naar rechts: Rinus Hage ( heb ik contact mee ); Paul van Marion ( heb ik contact mee ); De heer X ( naam vergeten ); Jan Kromhout ( heb ik contact mee ); Willem Gooren ( heb ik contact mee ); Louis Mohr ( heb ik contact mee ); Willem Bos ( heb ik contact mee ); Arie Bruggink ( R.I.P. ); Paul Visser ( ben hem waarschijnlijk op het spoor ); Lau van der Kraats ( ben ik zelf ); Willem Thiele ( nog niet gevonden ); Gijs Mus ( heb ik contact mee ); De heer X ( naam vergeten ); Leen Beekhuizen ( heb ik contact mee ); De heer X ( naam vergeten ); Henny de Haas ( nog niet gevonden ).

Wederom vraag ik uw hulp bij het zoeken naar mijn oude klasgenoten, als u iets weet over de personen die ik nog zoek ( vet gedrukte ) neem dan even contact met mij op.
                        De bedoeling is dat we allemaal te samen komen op de reunie voor oud machinisten KM welke op 13-11-2013 op het oude TOKM terrein in Amsterdam wordt gehouden.

Dan zal er weer een klasse foto worden gemaakt ( zoek de verschillen )en deze zal ik dan plaatsen op DF.

Reactie

Zoektocht naar KOMA 85 klasgenoten

Gaarne wil ik jullie op de hoogte brengen van het resultaat van mijn zoektocht naar oude klasgenoten van KOMA 85 uit 1970.
                          Het resultaat is te zien in de bijgaande foto.

Koma 1970A.jpg

Reactie

Update tot nu toe van mijn zoektocht naar Koma 85 klasgenoten ( zie klasse foto ):
                            Van links naar rechts: Rinus Hage ( is gevonden ); Paul van Marion ( is gevonden ); De heer X ( weten zijn naam niet meer ); Jan Kromhout ( is gevonden ); Willem Gooren ( is gevonden ); Louis Mohr ( is gevonden ); Wim Bos ( is gevonden ); Arie Bruggink ( R.I.P. ); Jaap J. Visser ( is gevonden ); Laurens van der Kraats ( ben ik zelf ); Willem Thiele, marine nummer 19968 ( nog niet gevonden ); Gijs Mus ( is gevonden ); August Martherus ( is gevonden ); Leen Beekhuizen ( is gevonden ); Albert L. van de Weghe ( R.I.P. ); Henny W.R. Haas, marine nummer 47261 ( nog niet gevonden ).

Het wordt spannend om ook de laatste personen voor 13-11-2013 te vinden, want dan komen wij allemaal samen op de reunie van oud machinisten welke wordt gehouden in Amsterdam ( oude TOKM ), een zeer gepaste plaats.

Hulp bij het vinden is welkom.
                            Als u iets weet neem dan zo snel mogelijk contact met mij op.

Reactie

Wij zijn inmiddels achter de naam van : De heer X ( weten zijn naam niet meer ) gekomen en deze is:
                              E.L. Vermeulen marine nummer 30667.

Wie heeft informatie over deze persoon?

Reactie

Working...
                              X