Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M.O.K. Hilversum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • M.O.K. Hilversum

    Wie herkent zich hier op deze foto?
    Ze is genomen in 1953 vermoedelijk in December op het MOC.
    De Baksmeester was Kwartiermeester Hoek, hij kwam uit 's-Hertogenbosch.
    Het Baksnummer weet ik niet meer,jammer!
    Mvg. Ex Matr. 1J.P. van Doren Marinenummer 28036.
    --
    Click image for larger version

Name:	4-11-2010 14;24;47.jpg
Views:	1
Size:	61,3 KB
ID:	304292

  • #2
    Re: M.O.K. Hilversum

    Dat was niet het M.O.C., dat zat in Voorschoten maar het M.O.K.H.

    Grt, Theo.

    Reactie


    • #3
      Re: M.O.K. Hilversum

      Hoi Theo, je bebt gelijk.
      Gr. Sjef.

      Reactie


      • #4
        Re: M.O.K. Hilversum

        "Theo" wrote: Dat was niet het M.O.C., dat zat in Voorschoten maar het M.O.K.H.

        Grt, Theo.
        Ik ben het eerst naar het MOC in Hilvdersum geweest vor de keuring en toen ik goedgekeurd was mocht ik daarna naar MOKH voor de EMV en matrozenopleiding. DCie opleiding deden we o.m. op de Boomhoek aan de Loosdrechtse plassen
        Groeten,
        Peet

        Reactie


        • #5
          Re: M.O.K. Hilversum

          Het M.O.C. was inderdaad eerst in Voorschoten gevestigd, maar werd later, het preciese jaar is mij niet bekend, op een afgeschermd deel van het M.O.K.H. te Hollandsche Rading gevestigd. Ook ik ben in het M.O.C. op het M.O.K.H. gekeurd geworden.
          De Boomhoek te Loosdrecht bestaat nog steeds, hoewel de K.M. daar allang niet meer gevestigd is.

          Groet,
          Hans
          Waar ook ter wereld......ik wil er altijd weer naar toe!

          Reactie


          • #6
            Re: M.O.K. Hilversum

            Hallo Mensen,

            Ik weet dat het MOC verplaatst is naar het MOKH maar ik ging van mijn eigen situatie uit in 1959. Ik weet ook niet wanner die overgang is geweest.

            Grt, Theo.

            Reactie


            • #7
              Re: M.O.K. Hilversum

              Ik weet niet anders dan dat het afgesloten deel waar men werd gekeurd te boek stond als het Marine Keurings Centrum (MKC). Die naam droeg het in elk geval toen ik er na mijn KM-tijd als burger werkte op de medische administratie van 16 november 1968 tot 22 augustus 1969.
              groet, Sieger
              Goals in the distance are reached better together

              Reactie


              • #8
                Re: M.O.K. Hilversum

                Ik weet het niet, ik ben er na mijn EMV nooit meer teruggeweest. Ik heb in die 11 jaar dat ik bij de KM heb gedient zeer veel gevaren.

                Grt, Theo.

                Reactie


                • #9
                  Re: M.O.K. Hilversum

                  Hallo Theo,
                  Na die periode waarin ik als burger op het MKC werkte (vlak voor de kerst een (dans)avond voor personeel met aanhang in de Witte Olifant), ben ik nog twee keer op het MOKH geweest, zij het dat het kamp toen een andere naam droeg, en wel tijdens een ouderdag zo omstreeks 1990 (onze zoon volgde daar als dienstplichtige zijn EMV bij de Militair Geneeskundige Dienst) en voor een vergadering van het AVOM-wandelpeloton en jaar of twee geleden. Het terrein waar het MKC zich bevond, lag braak bij het laatste bezoek. Wat vroeger het MOKH was, was echter nog heel herkenbaar.
                  groet, Sieger
                  Goals in the distance are reached better together

                  Reactie


                  • #10
                    Re: M.O.K. Hilversum

                    M.O.C. stond voor Marine Opkomst Centrum en aldaar werden de keuringen uitgevoerd. Men zal het later best hebben hernoemd naar M.K.C., voor zover ik weet werd het echter in 1969 nog immer M.O.C. genoemd.
                    In de draden http://www.dutchfleet.net/showthread...pkomst-Centrum en http://www.dutchfleet.net/showthread...H-jaren-zestig
                    wordt overigens ook uitvoerig over het M.O.C. en M.O.K.H. bericht.

                    Groet,
                    Hans

                    -----------------
                    Spider: correctie snelkoppeling over MOKH, verder nog enkele andere snelkoppelingen over het MOKH hierbij gevoegd:

                    http://www.dutchfleet.net/showthread...KH-bij-de-baas

                    http://www.dutchfleet.net/showthread...-EMV-MOKH-1975

                    http://www.dutchfleet.net/showthread...sum-baksfoto-s
                    Waar ook ter wereld......ik wil er altijd weer naar toe!

                    Reactie


                    • #11
                      Re: M.O.K. Hilversum

                      Het draadje waarnaar je verwijst Hans maakt duidelijk dat m'n geheugen aan slijtage onderhevig is. Ze zeggen dat dit euvel vaker voorkomt bij ouderen.
                      groet, Sieger
                      Goals in the distance are reached better together

                      Reactie


                      • #12
                        Re: M.O.K. Hilversum

                        Geeft niets, Sieger, ik verleen volgaarne geheugenondersteunende service, zolang ik zelf tenminste geen dingen vergeten ben.

                        Groet,
                        Hans
                        Waar ook ter wereld......ik wil er altijd weer naar toe!

                        Reactie


                        • #13
                          Re: M.O.K. Hilversum

                          Mijn opa was cor hoek, uit "s hertogenbosch! Hij staat niet op de foto, jammer genoeg

                          Reactie


                          • #14
                            Bak 219 - 1964

                            Click image for larger version

Name:	Bak219Hilversum.jpg
Views:	1
Size:	252,8 KB
ID:	267469

                            Bak 219 - 1964
                            Schrijver Lammers, daarnaast ik zei de gek en verder ...

                            Reactie


                            • #15
                              gekeurd in Voorschoten 1949

                              In Maart 1949 is mijn opleiding M O K begonnen. Na deze opleiding naar Amsterdam .Eind 1949 naar den Helder mijnen veeg dienst. Hr ms Marsdiep

                              Groetjes stkr 1 Bart

                              Reactie

                              Working...
                              X